SNUUVA ,USCH!

godmorgon!
igår var jag till vinden med jannica ,det var nog helt kul men lite överdrivet vilt! jag har pratat om att sätta in bilder hur jag byter marsvins buren, alltså hur jag byter själva skite och ja se och lär!

1. så här ser det ut efter en vecka om inte värre!

2. ALLT spån&hö& papper ja i roskisen!! alltså sätt i en plastppåse och ut med påsen i roskisen!

3. HUPS! bilden borde jag ha tagit i liggande form! okej men efter du tömt allt så tvättar du bottnen ordentilt ren,torka den efteråt med handduk.

4. då du har torkat bottnen riktigt torr så sätter du tidnigns papper på bottnen.

5. nu skall spånet på tidnings pappret! varför man sätter tidnings papper under är att det är lättare att ta bort alltspån och det + att tidningspappret är ett sånt material som suger upp vätska!

6. marsvinen skall alltid ha någonstans att gå och lugna ner sej.. om de inte har det så kan de verkligen känne sej OTRYGGA. Hö skall också finnas i buren, för de små söta som sitter och inte nångong har något att göra så är det alltid kul att ha något smått att äta, och hö gör inte dem tjocka!
små stenar är alltid lite kul de kan hoppa på dem och ja ,där hhar jag ett fint hjärtesten!


här kommer jätteviktig info!>>
har du marsvin eller något annat litet djur som behöver hö köp inte från butiken! det har jag gjort förr men det höet är inte bra. ni kan kontakta mej om ni vill ha färskt och fint hö! här via bloggen eller så på facebook, eller via telefon(:


hoppas alla föstod;)


Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback